Search This Blog

Meraung ...

Haaisshhh ... Nape lak cenghini jadi nyer ... Minggu pertama elok jer ... Suka jer ... Tak nangis pun ... Tension lak aku ... Semalam dah masuk minggu kedua persekolahan, Danial wat hal lak. Minggu nih kira nyer mak bapak dah tak leh tunggu anak masing2, just hantar tgk2 kejap n balik ... Boleh dia meraung, rase nyer satu Gombak Setia dengar ... Teacher nyer suruh aku balik, coz kalau aku ada nnt lagi mengada-ngada ... Bila aku tipun skool nyer balik, teacher nyer kate ok ... Tapi tak tau lah kut teacher nyer just nak menyedapkan hati aku ... Bila time balik dah tak sabar2 dah, siap suruh dukung lagi ... Bila aku tanya "Nape Danial nangis ?" ... "Memang lah Danial nak ibu..." Hmmm ... Bila dah balik tu aku pun cakap ler pelan2 ngan dia, nasihat bagai ...n Danial pun dah janji tak mo nangis lagi ... Hmmm, janji palsu semata-mata ... Sampai sekolah hari nih tanggal kasut ... Dah mula skit2 dah ... Aku turun kan kusi die, suruh dia duduk dalam ... Dia pun ok lah ... Aku pun tunggu ler sementara org nak ramai skit ... Bila aku tengok dia dah leka, aku pun nyorok ler ... Aku intai ler, mula2 ok (dia tak perasan lg kut) ... Pehh tu ... Satu Gombak Setia dengar suara dia, sampaikan pembantu kat situ kena dokong dia pujuk2 ... Bila aku dah tak dengar sore dia, aku call teacher nyer, teacher nyer kata ok, baru aku berani balik ... Apolah Dany, janji jer lebih, ... tak hero lah cenghini ...
 
Ya Allah Ya Tuhan Ku, tabahkanlah hati anak kecil ini, kuatkan semangat nyer untuk menuntut ilmu. Amin."

p/s :- entry tak bergambar, tak sempat nak snap pun ...

2 comments: