Search This Blog

MAAHAD TAHFIZ SAFA MARWAH, BERA, PAHANG DARUL MAKMUR

Jom infaq RM10 seorang setiap bulan ...


»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
DANA PEMBANGUNAN KOMPLEKS MAAHAD TAHFIZ SAFA MARWAH, LOT 4540 PAYA TELOK, 28200 BANDAR BERA, PAHANG DARUL MAKMUR. - SILA SEBARKAN.
««««««««««««««««««««««««««««««««««

FASA 1: Pembinaan Masjid - Sudah bermula pada 10/3/2016.

Carumkan sebahagian pendapatan anda SETIAP BULAN ke dalam pembinaan ini.
Salurkan derma, infaq, zakat dan sedekah Tuan/Puan ke akaun:

Maybank Islamic
1560 7604 1263
Maahad Tahfiz Safa Marwah


Snap slip dan maklumkan sumbangan ke nombor Whatsapp 019-249 8747 (Setiausaha Maahad) untuk rekod.

BANTU kami VIRALkan pembinaan ini, jom LIKE, SHARE dan INVITE FRIENDS ke page rasmi:

Setiap sumbangan walau RM10, walau RM50, walau RM100, walau RM200, walau RM500 apatah lagi RM1,000 seorang setiap bulan amat bermakna untuk memastikan kerja-kerja pembinaan berjalan mengikut jadual.

Penggerak Utama:

Penasihat: Ustaz Ahmad Hakim Shamsudin (Imam Besar Masjid Daerah Bera). 010-577 3507.

Pengerusi/Pengasas: Ustaz Nawawi Al-Puruni (Pengerusi NGO Bera Barakah). 013-247 8843.

Bakal Mudir: Ustaz Muhammad Asyraf Ishak Al-Hafiz (Guru Al-Quran Masjid Jamek Bandar Triang). 014-534 0894.

Bendahari: Ustaz Erham Ehwan (Guru S.K. Seri Buntar). 013-910 0622.

Pengurus Tapak: Tuan Khalid Haji Mohd Arif. 019-962 2216.




"Tidak akan pernah berkurang harta yang disedekahkan kecuali ia bertambah...bertambah...bertambah...” (HR. Al Tirmidzi)

"Siapa yang memberi pinjaman kepada Allah dengan pinjaman yang baik, maka Allah akan melipatgandakan balasannya dan baginya pahala yang mulia.” (QS. Al Hadiid 57:11)

"...dan (janganlah kamu takut kepada kemiskinan karena membelanjakan harta kepada Allah)...” (QS. Al Baqarah 2:245)

Kami tidak akan memperoleh kebajikan (yang sempurna) sehingga kamu menafkahkan sebagian harta yang kamu cintai...” (QS. Ali Imran 3:92)

"Ingatlah kamu ini orang-orang yang diajak untuk menafkahkan (hartamu) pada jalan Allah maka diantara kamu ada orang yang kikir, dan siapa yang kikir sesungguhnya dia hanyalah kikir terhadap dirinya sendiri. Dan Allah Yang Maha Kaya sedangkan kamulah orang-orang yang membutuhkan (Nya)...” (QS. Muhammad 38)

"Dan Allah senantiasa memberi pertolongan kepada hamba-Nya selama ia menolong saudaranya” (HR. Muslim)

5 comments:

  1. InsyaAllah... Berkat hr jumaat ni.

    ReplyDelete
  2. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Aris. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah penipuan oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 Juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah dia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan kehilangan Sety saya diperkenalkan dan diberitahu tentang Ibu Cynthia Dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekening bulanan.

    ReplyDelete