Search This Blog

HARI KARNIVAL SKGS 2017

Cerita hujung minggu lepas ... Sekolah bebudak nie ada kan Hari Karnival SKGS 2017 ... Senang cite zaman aku dulu panggil hari kantin jer, sama cam aku sekolah dulu-dulu ... Best lah untuk bebudak nie ... Bagi aku agak bosan sebab lebih kurang jer aktiviti nyer seperti tahun tahun lepas ... Tapi tu lah kan tak leh nak salah kan sape-sape ... Tugas sebagai guru tu dah jenuh dah,  nie nak kena fikir plak pasal aktiviti-aktiviti lain... 

Seperti biasa banyak booth dibuka ... Ade roller blade, rumah hantu, main belon, mini zoo dan beberapa gerai jual barang- barang permainan ... Cikgu-cikgu pula menjual makanan dan minuman di kantin ... Sistem kupon digunakan sepenuh nyer ...

Bebudak nie bersemangat sungguh nak gie ... Tido malam pun awal ... Bangun pun senang ... Mandi pun cepat ... Maklum ler  ler nak perabihhh duit ... Abang Ngah terlibat dengan permainan gendang bagi mengiringi persembahan silat...  BigBoss tak de plak, lagi naik hantu lah depa ... Aku plak menguatkan semangat dan kudrat dengan perut yang semakin maju ke depan... Huhuhu ...

Jom skodeng gambar nyer ... 



Menunggu giliran nak masuk rumah belon... 


Fatiha ngan Putra masuk rumah belon lagi tahun nie... RM5 seorang...


Suka lah budak nie...


Tu dia... Kakak sampai bawah dulu... Dah tak takut dah Si Putra tu...


Naik lagi berulang kali... Sampai lah diarahkan keluar...


Gembira sangat lah tu... Sudah semakin berani...


Masuk mini zoo plak...  Pada pemerhatian aku macam jenis binatang yang sama seperti tahun lepas burung, ular,  kambing,  arnab dan lain-lain ... Tapi tak perasan plak memang binatang yang sama atau yang lain...


Ada penyanyi jemputan... 


Tapi aku tak pasti sape... Kate nyer nyanyi lagu nasyid... 

Dah selesai menggembirakan hati masing-masing...  Maka masuk lah waktu mengisi perut masing-masing... Macam-macam jenis ada,  nak ngan tak nak jer... Tapi ada makanan yang agak mahal bagi bebudak, mungkin target nyer adalah mak bapak budak... 

Lepas selesai semua,  aku suruh ler Putra ngan Fatiha balik ngan Abang Long... Ok jer dia orang sebab masing-masing dah dapat habuan...  Aku stay kat sekolah, ingatkan nak tengok Abang Ngah main gendang... Tunggu punya tunggu sekali cancel... Memang hampeh,  kesian kat bebudak tu panas, maklum ler berbaju melayu hitam... 

Sekian, wassalam... 

#harikarnival
#skgs

2 comments:

  1. wahh bestnyaaa, rindu pulak zaman sekolah dulu. kalau hari karnival sekolah paling excited nak datang sekolah huhuhu

    ReplyDelete