Search This Blog

Telatah Adik

Hmmm ... Fatiha sekarang dah macam-macam perangai nyer ... Semua nyer nak wat sendiri ... Issshhh ... Bukannya tak nak bagi ... Banyak yang tak jadi daripada jadi ... Pilih baju pun nak sendiri ... Baju siang nak pakai malam ... Baju malam nak pakai siang ... Baju jalan nak pakai malam ... Baju malam nak pakai jalan ... Ada ker ari tu dia nak pakai seluar jeans lepas mandi petang ... Kalau tak bagi meraung2 ... Maka aku redha kan jer ... Lepas basuh tu aku terus sorok ... Nak suap makanan sendiri lah ... Memang elok ajar dia berdikari ... Relax cepat lah aku nanti ... Tapi yang masuk perut sama dengan yang tumpah kat lantai sama kuantiti nyer ... Biasa nyer aku akan alas lantai dulu dengan tikar ... Kalau makanan yang tak berlauk cam mee goreng, nasi goreng aku bagi ler ... Tapi kalau makan nasi putih + lauk, aku akan suap kan ... bukan ape takut tercekik tulang ... Tak pun aku potong kan kecik lauk2 itu ... Kalau aku buh sayur, kadang2 dia makan kadang2 dia letak tepi ... Baju tok sah cite ler ... Mesti kotor nyer kalau bagi makan sendiri ... Kadang2 aku tanggalkan jer baju nyer (jarang aku buat, malu) ... Lepas makan memang lah kena tukar baju ... Itu pun kalau dia nak tukar ... Koz baju kan dia nak pilih sendiri ...

Makan kalsiyum ... Perasa coklat ...

Adik yg comot ...

No comments:

Post a Comment