Search This Blog

Letupan Di Lewat Petang ...

Lewat petang tadi sambil2 tunggu Danial balik sekolah sambil2 bawak Putra lepak kat luar ... Hehehe, peh tu aku masuk umah Mak aku, lepak2 situ jap ...

Dalam pukul 6 lebih tu aku pun balik umah, nak masak-masak lah skit, Putra aku tinggal kan kat umah Mak aku ... Aku pun basuh-basuh periuk masak nasi, masak air, nak wat teh o ... Gaulkan ayam ngan garam n kunyit peh tu goreng, aku biar jer ayam dalam kuali dengan niat nak tengok Putra sambil pesan "Danial mandi" ...

Tak lama aku kat umah Mak aku, "Hani, apa bunyi meletup-letup kat umah awak tu" ... Aku buat x layan sangat coz ingatkan bunyi tu datang dari construction kat belakang umah aku tu, orang tu buat umah baru ... Tak lama lepas tu dengar lagi bunyi meletup-letup sambil suara Danial jerit "IBU" ... Dalam hati aku "Ya Allah, kenape plak nie" ... Aku berlari balik sambil mencampakkan kunci umah Mak aku ntah ke mana ... Dalam hati punya lah berdebar-debar "Ya Allah jangan ler jadi apa-apa yang buruk" coz aku terbayangkan ayam yang sedang digoreng ...

Sampai jer umah Danial peluk aku, meraung-raung sambil cakap "Danial x sengaja" ... Rupa-rupa nyer bunyi meletup-letup tu adalah hasil tindak balas antara belon helium Fatiha punya ngan kipas ... Danial nih dah gatal tangan gunting tali belon tu ... So melayang-layang lah belon tu naik ke atas lalu terkena lah kipas ... Bunyi meletup yang dihasilkan agak kuat dan membuatkan Danial terkejut ... Aku pun switch off kipas, selesai masalah ... Danial masih lagi meraung-raung terkejut n takut kena marah kot ...

Gambar contoh belon helium ...

Huiisshh ... huru-hara jugak lah petang tadi, sampai Atok ngan Pak Chu pun terkocoh-kocoh datang ... Syukur Alhamdulillah xde ape-ape yang buruk berlaku ...

Hehehe, apolah Danial nie ...

Nie gambar budak ketakutan

No comments:

Post a Comment