Search This Blog

CABARAN NOVEMBER #1 - TEMPAT YANG INGIN DILAWATI DI DUNIA



Haaa ... Menyahut cabaran Kathy R'bain di bawah tajuk yang kedua ... Jenuh jugak memikirkan nyer, yang dalam negara pun tak habis jalan lagi ... Jom tengok ape hasil nyer ...

11 - Singapura

Hmmm, kalau tak dapat gie yang jauh, yang nie pun jadi ler, dah lama tak pergi ... Tak ingat dah tahun bile last aku gie ... Masa tu aku kecik lagi rase nyer ... Leh bawak bebudak gie USS ...

10 - Brunei

Tak tau ape yang menarik kat sana tapi amat teruja nak ker sana ...

9 - Bandung, Indonesia

Shopping kat sini best orang cakap ... Lepas tu lah jenjalan sambil menikmati makanan orang sana ...

8 - Korea

Nie semua pengaruh Drama Korea ... Best nyer kalau dapat jenjalan kat tempat cite Winter Sonata tu ...

7 - Palestin

Jalan sini pun best jugak, dapat memberi peringatan kepada kita ... Kalau dapat buat keje amal lagi best ... Biar bebudak nie tengok cam ner kehidupan di sana ...
.
6 - Disneyland

Tak kisah ler yang kat mana pun ... Nak sangat bawak bebudak nie, mesti seronok dua ronok dia orang ...

5 - Spain

Nak melihat sejarah kehebatan Islam di sana suatu waktu dulu ...

4 - Turki

"Istanbul Aku Datang" ... Kat sini pun banyak sejarah kehebatan Islam ... Semoga Islam kan kembali gemilang ...

3 - Paris

Kalau dapat gie sini, aku nak gie berdua jer ngan BigBoss, takmo bawak bebudak nie ... Nak dating ...

2 - New Zealand

Nie ler tempat yang paling best aku nak gie ... Memang dah pasang angan-angan sejak dari kecik lagi ... Pemandangan nyer ... Suasana nyer ... Cuaca nyer ... Bagi aku sungguh mendamaikan ... Kalau dulu Cikgu tanya "Tempat yang ingin anda lawati" memang ini ler jawapan nyer ...

1 - Mekah & Madinah

Setiap orang Islam memang patut menyimpan cita-cita untuk ker sini ... Walaupun aku dah pernah sampai suatu waktu dulu ... Tapi nak jugak datang lagi ... Dan lagi ... Seronok kalau dapat jadi tetamu Allah s.w.t ...

Haaa, amacam ??? Best tak tempat2 yang aku nak gie ... Ada banyak lagi sebenar nyer, kalau cite semua kang, jenuh plak korang nak baca ... Huhuhu ...

Cabaran sebelum ini :-
CABARAN NOVEMBER #1 - TEMPAT YANG INGIN DILAWATI DI MALAYSIA

1 comment: