Search This Blog

Buku Rahsia

Hai kengkawan semua ... Korang buat ape hari nie ?? Hehehe, nak tanya nih ... Korang-korang masa kecik-kecik dulu ada simpan rahsia tak ? Mesti ada kan ... Mesti ada di antara korang yang ada buku rahsia@diari ... Segala macam mak nenek tulis dalam tu kan ... Sampaikan lirik lagu pun nak tulis dalam tu ... And yang paling banyak mesti lah pasal secret admire kan ... Pasal musuh ketat pun mesti banyak kan ... Bila dah besar skit siap reka bahasa rahsia ... Huhuhu ...

Tadi pagi ada masa terluang skit ... Lepas selesai sidai kain semua, aku masuk bilik Fatiha ... Lipat kain skit, lepas tu aku kemas meja study dia ... Tak sepah sangat coz Fatiha nie pandai kemas sendiri ... Sekalikan dalam pada aku susun sana sususn sini tu aku terjumpa RAHSIA ... Senyum jer aku teringat kita dulu-dulu ... Aci tak nak baca ...


Tu dia kecik-kecik dah ada buku rahsia ... Jeng jeng jeng ...


Ohhh, ini rupa nyer rahsia dia ... Terkesima kejap ... Syok sendiri kejap ... Huhuhu, sebaik tak de tulis nama pakwe ...


Yerrr ... Ibu pun sayang Fatiha@Adik@Kakak ... Huhuhu ... Belajar rajin-rajin biar jadi orang pandai ...  Yang paling penting Jangan Lupa Solat ... Semoga menjadi muslimah sejati bila dah besar nanti ...

Ya Allah, Kau terangilah hati anak-anakku dalam mendalami ilmu dunia & akhirat .... Kau jadikanlah mereka anak-anak yang soleh & solehah, yang menjaga solat dan agamanya ... Yang menjaga kebajikan kedua ibu bapanya ... Yang menjaga kebajikan mereka yang memerlukan ...  Tidak sombong dan pandai menjaga diri ... Amin ... 

4 comments:

  1. teringat zaman sekolah rendah sampai menengah ada diari. lawak bila baca balik. hihii.

    ReplyDelete
  2. adaaaaaa ! mcm2 tulis. hahahahahahhahahaha. skrg ain baca yg adik pulak. wahahahah

    ReplyDelete
  3. ololo... sweetnye kakak ye. Saya ada adik bongsu sorang dia pompuan. Dalam bilik penuh ler benda2 camni.. nasib le takde kait pakwe ke apa.

    ReplyDelete
  4. Rahsia terbongkar :))

    ReplyDelete