Search This Blog

Musim Rambutan Dah Tiba

Alhamdulillah ... Aku rasa musim rambutan dah tiba ...
Kat rumah aku nie ada pokok rambutan kuning kat depan sana ...
Yang best nyer aku dan Putra memang suka rambutan kuning ...


Alhamdulillah masih ada rezeki nak makan buah rambutan kuning nie lagi ...
Sedapppp ...

Dengan cuaca yang panas membahang ... Aku ingat buah nyer tak menjadi tahun nie ... Alhamdulillah ada jugak ... Tapi memang tak selebat musim yang dua tiga tahun lepas ... Sampai boleh kait bagi jiran-jiran ...


Nie aku dah siap potong-potong kan ...
Untuk sape ???


Tengok budak tu ... Terus hadap buah rambutan ...
Mandi tak ... Ape-ape pun tak lagi ...


Aummm ...
Amboiiii ... Sedap nyer dia layan sensorang ...
Habis melekit-lekit sampai ker siku ...
Lap plak kat baju ...
Dah tu jom mandi ...

*Kejadian awal pagi tadi ... 

4 comments:

  1. Bestnya.. boleh balik kampung makan rambutan nie.. ehehe

    ReplyDelete
  2. wah..sedapnya rambutan kuning..

    ReplyDelete
  3. selamat malam, rajin update blog ye..hehe..syira lokman datang intai blog lagi :D tadi pun mkn rambutan

    ReplyDelete
  4. sedapnya... ni kalau dapat, memang melantak rambutan jela jawabnya..

    ReplyDelete