Search This Blog

PUTRA BUAT KERJA SEKOLAH

Ramai yang cuti nampak nyer hari nie... Aku pun cuti jugak... Walaupun aku memang duk rumah jer hari-hari... So,  kami sekeluarga sarapan di luar... Agak lewat dah, biasa lah kan cuti... Masing2 liat nak bangun... 


Sebenar nyer aku nak cite pasal Putra ... Selama nie aku ajar secara tak lansung jer... Nyanyi lagu ABC... Ajar bilang 123 guna jari jer... Kalau nombor 1 - 5 tu dia tau dah walaupun aku tanya selang... Hehehe... Kadang-kadang aku saja duga dia,  suh dia kira ada berapa ekor burung or ada berapa buah kereta... Dapat lah dia jawab dengan betul... Alhamdulillah... 

Ada satu malam ari tu.... Abang2 & kakak nyer dah tido... Maklum ler kepenatan sekolah siang nyer... Yang dia nie masih segar bugar,  maklum ler dah tido petang nyer ... Kebetulan plak aku ada beli dia buku tulis untuk dia conteng2... Saje aku nak test dia tulis ABC... Tak pernah lagi aku suh dia tulis selama nih... Korang tengok lah hasil nyer... Aku pun tak tau lah nak marah ker... Nak gelak ker... Awat laa jadi lagu tu Putra oiii... 

Tengok tu tengah rajin sangat tu... 

Awat ler A terbalik plak tu? 

Adoiii laaa ... Hahaha... 
Keesokannya aku buat lagi... Kali nie ok lah... 

Kali nie huruf B tanpa dot dot dot... 

Huruf B ok plak... 

Tak pe nanti nanti kena ajar balik lah huruf A tu... Tak pun buat kan dot dot nyer... Bila dah mahir nanti baru ler buat terus jer... 

Chaiyok... Chaiyok... Putra...
Jangan malas malas... 


Ya Allah, Kau terangilah hati anak ini dalam mendalami ilmu dunia dan akhirat ... Kau jadikanlah dia anak yang soleh, yang menjaga solat dan agamanya ... Menjaga kebajikan kedua ibu bapanya ... Menjaga kebajikan mereka yang memerlukan ... Tidak sombong dan pandai menjaga diri ... Ameen ...

2 comments: